Är den bästa produkten den som syns i reklamen – eller den som användarna rekommenderar till varandra?

Inspirerande kundupplevelser och \u00e4kta historier om Frenchic Paint
Reklamens v\u00e4rld vs. verkliga erfarenheter
Reklamer lovar mycket. Varje m\u00e4rke p\u00e5st\u00e5r att det \u00e4r "b\u00e4st", "l\u00e4ttast att anv\u00e4nda" eller "mest h\u00e5llbart".
Men n\u00e4r det \u00e4r dags att v\u00e4lja till exempel den f\u00e4rg med vilken man m\u00e5lar det viktigaste projektet – det egna hemmet, barnets s\u00e4ng eller en byr\u00e5 som \u00e4r flera decennier gammal – litar de flesta av oss inte bara p\u00e5 reklam.
Vi s\u00f6ker erfarenheter, bilder och rekommendationer fr\u00e5n m\u00e4nniskor som redan har provat produkten sj\u00e4lva.
Varf\u00f6r anv\u00e4ndarnas rekommendationer v\u00e4ger tyngre \u00e4n reklamkampanjer
Socialt bevis \u00e4r starkt. N\u00e4r n\u00e5gon s\u00e4ger att "Frenchic m\u00e5lade med ett lager och torkade p\u00e5 en timme" eller att "f\u00e4rgen var precis den varma beige jag letat efter i \u00e5ratal" – k\u00e4nns det sant. "Jag hade inte trott att ytan kunde bli s\u00e5 vacker! Underbar f\u00e4rg!"
Kundupplevelser \u00e4r inte manusbaserade, utan \u00e4kta observationer.
D\u00e4rf\u00f6r har Frenchic Paint-seriens popularitet vuxit fr\u00e4mst genom rekommendationer – inte f\u00f6r att den har annonserats stort.
S\u00e5 h\u00e4r fattar vi k\u00f6pbeslut idag
Enligt unders\u00f6kningar kontrollerar \u00f6ver 85 % av konsumenterna andras erfarenheter innan de k\u00f6per.
Detsamma g\u00e4ller f\u00f6r m\u00e5lning, m\u00f6bler och \u00e4ven sm\u00e5 DIY-projekt.
Vi v\u00e4ljer en produkt som v\u00e4cker f\u00f6rtroende, ser bra ut i riktiga hem och som andra har anv\u00e4nt framg\u00e5ngsrikt.
Frenchic Paint har blivit favoriter just f\u00f6r att de syns i kundernas egna bilder, bloggar och sociala medier – inte f\u00f6r att de tvingas p\u00e5 i reklamavbrott eller i stylade scenmilj\u00f6er.
Kraften i \u00e4kta historier
N\u00e4r din v\u00e4n ber\u00e4ttar om en produkt f\u00f6r dig, \u00e4r det redan utvalt information och erfarenhet som du kan lita p\u00e5.
I Frenchic-gemenskapen delas st\u00e4ndigt kundernas egna, \u00e4kta bilder och historier:
-
"Jag trodde inte att jag skulle f\u00e5 det h\u00e4r antika sk\u00e5pet att se ut s\u00e5 h\u00e4r – men med Frenchic Paint lyckades jag!"
-
"Aahh, \u00e4ntligen m\u00e5lning utan den d\u00e4r hemska lukten!!."
-
"M\u00e5lning var till och med avslappnande, som f\u00e4rgterapi!"
Det här är de ögonblick som skapar ett fenomen större än varumärket – en gemenskap där framgångar och inspiration delas.
Är "bästa produkten" alltid objektiv?
Inte nödvändigtvis. Det bästa beror på behovet.
Om du vill ha en snabb, luktfri och vackert jämn färg kan Frenchic vara perfekt för dig.
Om du däremot vill ha en helt annan stil eller arbetsmetod kan en annan produkt passa bättre.
Men en sak är säker: riktiga användare vet vad som fungerar.
Frenchic kundupplevelser – det bästa beviset på kvalitet
Tusentals finländska och hundratusentals europeiska användares erfarenheter talar för sig själva:
Frenchic har fått beröm för täckförmåga, vackra dämpade nyanser och enkel användning.
Dessutom är produkterna certifierade, säkra och prisbelönta – men det viktigaste är att man förälskar sig i dem på nytt för varje projekt.
Lämna din egen upplevelse på vår sida och skriv en produktrecension för den produkt du använt. Du kan också skicka dina kommentarer via e-post. Tagga eller märk oss i ditt inlägg på Instagram med #frenchicpaintfinland eller @frenchicpaintfinland. Läs här vad andra har skrivit.
När reklamen tystnar, kvarstår känslan
Frenchic är inte bara färg – det är en del av berättelsen.
Det ögonblick när det första lagret torkar perfekt.
Den känslan när du inser att "hej, jag gjorde det här själv!"
Och just det gör produkten bäst – inte den högljuddaste reklamen, utan det tysta leendet av tillfredsställelse som kunder delar med varandra.
Läs mer om våra kunders erfarenheter och gå med i vårt community på Facebook, Pinterest, TikTok eller Instagram.
Vi uppskattar din åsikt.
För modiga hemvisioner - Passion för inredning, färger och stämning










